Monday, April 23, 2007

HENTIKAN!!!

' Life is begin at 40... ' itu ungkapan yang agak famous bagi golongan Adam. Untuk kaum Hawa pulak mungkin ungkapan ini boleh diambil pakai, ' Life is getting worst at 40 '. Hehe... Betul ke? Rasanya memang betul kot tapi macam ada jugak yang tak kena. Mmm... apa tu agaknya?

Biasalah, bila dah sampai 40 masalah rabun dekat dah ada ( saya pun bila dah 40 pun macam tu lah agaknya, hehe ). Tapi ada sesetengah dari kita menidakkan akan masalah itu. Apa maksudnya tu? Sesetengahnya suka membiarkan saja rabun dekat itu, katanya ' Takpe, mata saya boleh tahan lagi. boleh cope lagi ' dan ada juga, ' Eh, jangan pakai spek nanti power makin naik '

Jangan macam tu, kita pakai ke tak pakai ke, lambat laun power kita akan naik juga ikut pengiraan umur. Kalau pakai sekarang, otot mata kita akan lebih rilex dan tak stress. Oleh itu, ini akan dapat mengurangkan pening kepala. Lagipun, kerja pun boleh dapat diselesaikan dengan cepat dan mudah. Kalau pening disebabkan mata, jangan diselesaikan dengan memakan ubat seperti panadol, uphamol atau sebagainya. Penyelesaiannya sangat mudah hanya dengan memakai cermin mata supaya masalah rabun dapat dibetulkan. Kalau makan ubat, kita lagi bagi racun untuk diri kita. Oleh itu, attitude yang salah jangan diteruskan. Hentikan terus!!!

No comments: